Allmänna villkor
Kundservice
Vi tar emot din beställning per telefon, mail, fax och EDI (elektronisk ordermottagning). Kundservice har öppet måndag till fredag mellan 07:30-16:15 och lunchstängt mellan kl 12.00–12.45.
Order
Normalorder inkommen till kundservice före kl. 12.00 levereras nästkommande vardag. Snabborder inkommen före kl. 12.00 levereras samma dag mot fraktavgift: 1–35 kg 300 kr, 36–50 kg 500 kr och 51–150 kg 650 kr. Snabborder innefattar ej sändningar över 150 kg eller farligt gods.
Betalningsvillkor
Betalning skall vara oss tillhanda på förfallodagen 30 dagar från fakturadatum. Angivna priser inkluderar ej mervärdesskatt. Leveransdagens pris tillämpas.
Utebliven betalning
På första dagen efter fakturans förfallodag skickas en påminnelsefaktura med 50 kr i påminnelseavgift. Vid utebliven betalning efter första påminnelsefakturan stoppas innestående leveranser per omgående, det expedieras inga nya order och ärendet skickas vidare för inkasso. Dröjsmålsränta på utebliven betalning beräknas fr.o.m. första dagen efter förfallodagen på ursprungsfakturan. På räntefakturan tillkommer en faktureringsavgift på 50 kr.
Emballage
Vi tar ingen avgift för vårt standardemballage.
Transportemballage såsom pallar, pallkragar etc. faktureras.
Expeditionstillägg
Expeditionstillägg påförs med 100 kr för order med nettovärde under 2 500 kr. Order med nettovärde under 1 000 kr avrundas uppåt och debiteras med 1 000 kr.
Returer
Eventuella returer ska aviseras samt godkännas av Gunnebo Fastening. Kontakta vår kundservice som enligt fastställd rutin hjälper till med att fylla i nödvändig dokumentation. Varorna och dess ursprungsemballage skall vara intakt vid retur. Godkänd retur krediteras med högst 80 % av fakturerat pris.
Reklamationer
Vid felanmälan, exempelvis reklamation eller felleverans, kontakta vår kundservice. En reklamation eller felleverans som godkänts av Gunnebo Fastening kompenseras med en ersättningsleverans.
Transportskada
Transportskada skall anmälas till speditören inom sju dagar, se ytterligare information på fraktsedeln. Vid anmälan till vår kundservice skall reklamationsärende-nummer hos speditören uppges för vidare behandling av ärendet.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella ändringar gällande priser och villkor samt över- eller underleveranser vid tillverkning mot kundorder med max +/- 10 % i mängdenhet.